1 juli 2023 stopt Google met Universal Analytics! Dat lijkt nog ver…
Google heeft onlangs aangekondigd dat zij hun dienst voor websitestatistieken Google Analytics, officieel Universal Analytics (UA), per 1 juli 2023 stoppen. De meeste MKB-ondernemers die regelmatig naar de statistieken van hun site kijken maken van UA gebruik. Dus wat betekent dit voor hen en welke maatregelen zijn nu al nodig? In een serie blogs bereid ik je voor op GA4, de opvolger van UA.
Lees verder Hoe een helder klantinzicht zorgt voor een sterk merk
Een merk hebben wij toch helemaal niet nodig in onze markt? Ik hoor het ondernemers in de B2B wel eens zeggen. De grap is dat de kracht van een sterk merk enorm is, in elke markt, maar zeker in markten waar de concurrentie steeds groter wordt.
Lees verder Waarom een Soundcheck essentieel is
Toen ik mijn eerste podiumervaringen opdeed als drummer in een bandje, ik was net 15 jaar, kwam ik in aanraking met ‘Soundchecks’. Wat een sensatie; allemaal microfoons op en rond mijn drumkit en een grote monitorspeaker die op mij was gericht. Elk instrument werd versterkt om het grote publiek een goede livemuziek ervaring te bieden.
Lees verder Sound Business: een duurzame toekomst door menselijke groei
Financiële groei is in een tijd van grote maatschappelijke uitdagingen niet zo vanzelfsprekend. Denk aan de uitdagingen van veel ondernemers door het Corona virus op de korte termijn en het klimaat op de lange termijn. Toch nemen wij bij Sound Business zeker geen afscheid van groei. Onze visie wijkt af van de gangbare associatie met het woord. Ik neem jullie graag mee in hoe wij bij Sound Business naar groei kijken.
Lees verder De mensgedreven groei van koeltechnisch bedrijf IJskoud
Deze blog is gebaseerd op een interview met algemeen directeur José Komin van koeltechnisch installatiebedrijf IJskoud. Een prachtig voorbeeld van een technisch bedrijf dat op een zeer mensgerichte manier is gegroeid. Ondernemen met de mens centraal is dan ook iets waar José Komin heilig in gelooft. Dat ging echter niet vanzelf. Een prachtig gesprek over ondernemen, groei, de relatie tussen marketing en cultuur, techneuten en soft skills.
Lees verder Marketing na Corona: 3 blogs die mij inspireren
“Nog even de tanden op elkaar”, hoor ik mezelf zeggen tegen mijn ouders. “Binnenkort kunnen we vast wel weer met de familie iets leuks doen”. Alsof op een of andere magische manier alles weer bij het oude is.
Reality check: dat gaat niet meer gebeuren. En er zijn ook positieve ontwikkelingen. Voor ons als marketeers zijn het bijzondere tijden. Digitalisatie is nog nooit zo snel gegaan.
Lees verder Wat zijn de succesfactoren van jouw bedrijf?
Ken jij de succesfactoren van jouw B2B-bedrijf? Zijn het je unieke producten, is het je onderscheidende communicatie en/of zijn het jouw medewerkers? En als je de echte succesfactoren kent, zet je ze dan ook doelbewust in? Er is vaak nog veel meer uit te halen. Zeker in mindere tijden is dit enorm waardevol. Zorg dus dat je weet wat de sleutel tot jouw succes is en waarom. Daarmee maak je je ambitie en strategie concreet en haalbaar. Doe het ook niet alleen op basis van onderbuikgevoel maar fact-based. Dan kun je er echt wat mee.
Lees verder Marketing Automation in B2B: Succesvol in 5 stappen
Marketeers willen met hun mooie merken zo veel mogelijk bereik creëren in hun markten. Daarvoor zetten veel van hen nog uitsluitend traditionele marketinginstrumenten in. Maar het publiek van vandaag is veeleisend, goed geïnformeerd en altijd online.
Om hun publiek te blijven raken, maken veel van onze klanten de beweging van 'push' naar 'pull'. Aandacht verdienen in plaats van aandacht kopen. Van 'outbound 'naar 'inbound'. Om deze verandering tot een succes te maken onderscheid ik 5 beheersbare stappen.
Lees verder Hoe branding en klantbeleving het verschil maken in de B2B markt
"Het is essentieel dat je de juiste mensen om je heen verzamelt. Want je medewerkers bepalen in hoge mate de kwaliteit die je aflevert en de klantbeleving die je biedt.”
Een uitspraak van Basjan Faber, chief executive officer (CEO) bij maritiem ingenieursbureau C-Job Naval Architects. Hij is een ambitieuze ondernemer die heeft ingezien dat branding en klantbeleving ook in de business-to-business markt het verschil maken.
Dit is een verhaal in twee delen over de redenen van de sterke groei van de bevlogen scheepsontwerpers. Dit is het tweede deel van een uitgebreid interview dat ook op CustomerTalk verscheen.
Lees verder Boon Edam: klantfocus en voorspellend vermogen creëren met inbound marketing
Regelmatig spreek ik mensen over de veranderingen in de b2b-markt en de gewijzigde marketingaanpak bij bedrijven. Zo had ik een geanimeerd gesprek met marketingmanager Henk Goede van Boon Edam Nederland. Ook bij hen is de marketing de laatste jaren drastisch veranderd: steeds minder is traditionele reclame en steeds meer inbound marketing de drager van commercieel succes. Met de klant als absolute focus.
Lees verder Opdrachten krijgen door aanbevelingen en love letters van technische talenten
“Wanneer je de gezonde ambitie hebt om een succesvolle ondernemer te worden, dien je – zeker in business-to-business – over lef en intuïtie te beschikken. Er zijn genoeg bedrijven waar weinig verandert en weinig risico wordt genomen. Natuurlijk, er mislukt bij ons ook wel eens wat. Maar ga ervoor, geloof erin en blijf vooral volhouden.”
Dit is een veelzeggende quote van Basjan Faber, chief executive officer bij maritiem ingenieursbureau C-Job Naval Architects. Hij is een ambitieuze ondernemer die heeft ingezien dat branding en klantbeleving ook in business-to-business (B2B) het verschil maken.
Dit is een verhaal in twee delen over de redenen van de sterke groei van de bevlogen scheepsontwerpers. Dit is het eerste deel van een uitgebreid interview dat ook op CustomerTalk verscheen.
Lees verder Bloggen met en over wijn: hoe de Hitma Groep zichzelf met content marketing opnieuw uitvond
Content Marketing biedt voor innovatieve B2B bedrijven met specialistische kennis enorme kansen. De schatkist met content openen en vullen kan voor veel organisaties echter een behoorlijke uitdaging zijn. Gelukkig zijn er mooie B2B bedrijven als de Hitma groep die ons kunnen inspireren. Zij greep haar eigen uitdagingen een paar jaar geleden aan, vond zichzelf met content marketing opnieuw uit en plukt er nu dagelijks de vruchten van. Ik interviewde Astrid van Ballegoy, marketing manager van de Hitma groep over hoe ze dit voor elkaar kregen. Dit is deel 2 van een serie van 2 blogs over content marketing.
Lees verder - 1
- 2
- 3
- Volgende »