Blog

Markten veranderen in hoog tempo door innovatie, nieuwe kanalen en verdienmodellen. Wij zijn zeer goed op de hoogte van ontwikkelingen in de marketing. Maar we zijn wars van hypes en geloven dat menselijke behoeftes niet wezenlijk veranderen.

Wij scheiden het kaf van het koren en laten graag zien wat werkt in de B2B markt. Lees daarom geregeld ons blog en laat je inspireren en activeren.

Impact

Hoe menselijke B2B bedrijven impact maken

Mijn visie is dat maatschappelijke betrokkenheid een voorwaarde is voor bedrijven om succesvol te worden en te blijven. Menselijke en duurzame MKB bedrijven hebben de toekomst. In deze blog wil ik het hebben over de rol van de mens en dan in het bijzonder jouw medewerker.
Lees verder
Universal Analytics stopt per 1 juli 2023 Sound Business
Online marketing

1 juli 2023 stopt Google met Universal Analytics! Dat lijkt nog ver…

Google heeft onlangs aangekondigd dat zij hun dienst voor websitestatistieken Google Analytics, officieel Universal Analytics (UA), per 1 juli 2023 stoppen. De meeste MKB-ondernemers die regelmatig naar de statistieken van hun site kijken maken van UA gebruik. Dus wat betekent dit voor hen en welke maatregelen zijn nu al nodig? In een serie blogs bereid ik je voor op GA4, de opvolger van UA.
Lees verder
merkbelofte - soundbusiness.nl
Merk

Hoe een helder klantinzicht zorgt voor een sterk merk

Een merk hebben wij toch helemaal niet nodig in onze markt? Ik hoor het ondernemers in de B2B wel eens zeggen. De grap is dat de kracht van een sterk merk enorm is, in elke markt, maar zeker in markten waar de concurrentie steeds groter wordt.
Lees verder
soundcheck
Groei

Waarom een Soundcheck essentieel is

Toen ik mijn eerste podiumervaringen opdeed als drummer in een bandje, ik was net 15 jaar, kwam ik in aanraking met ‘Soundchecks’. Wat een sensatie; allemaal microfoons op en rond mijn drumkit en een grote monitorspeaker die op mij was gericht. Elk instrument werd versterkt om het grote publiek een goede livemuziek ervaring te bieden.
Lees verder
Groei

Sound Business: een duurzame toekomst door menselijke groei

Financiële groei is in een tijd van grote maatschappelijke uitdagingen niet zo vanzelfsprekend. Denk aan de uitdagingen van veel ondernemers door het Corona virus op de korte termijn en het klimaat op de lange termijn. Toch nemen wij bij Sound Business zeker geen afscheid van groei. Onze visie wijkt af van de gangbare associatie met het woord. Ik neem jullie graag mee in hoe wij bij Sound Business naar groei kijken.
Lees verder
koeltechnisch bedrijf IJskoud BV
Groei

De mensgedreven groei van koeltechnisch bedrijf IJskoud

Deze blog is gebaseerd op een interview met algemeen directeur José Komin van koeltechnisch installatiebedrijf IJskoud. Een prachtig voorbeeld van een technisch bedrijf dat op een zeer mensgerichte manier is gegroeid. Ondernemen met de mens centraal is dan ook iets waar José Komin heilig in gelooft. Dat ging echter niet vanzelf. Een prachtig gesprek over ondernemen, groei, de relatie tussen marketing en cultuur, techneuten en soft skills.
Lees verder
Marketing na corona
Blog

Marketing na Corona: 3 blogs die mij inspireren

“Nog even de tanden op elkaar”, hoor ik mezelf zeggen tegen mijn ouders. “Binnenkort kunnen we vast wel weer met de familie iets leuks doen”. Alsof op een of andere magische manier alles weer bij het oude is.  Reality check: dat gaat niet meer gebeuren. En er zijn ook positieve ontwikkelingen. Voor ons als marketeers zijn het bijzondere tijden. Digitalisatie is nog nooit zo snel gegaan.
Lees verder
Strategie

Wat zijn de succesfactoren van jouw bedrijf?

Ken jij de succesfactoren van jouw B2B-bedrijf? Zijn het je unieke producten, is het je onderscheidende communicatie en/of zijn het jouw medewerkers? En als je de echte succesfactoren kent, zet je ze dan ook doelbewust in? Er is vaak nog veel meer uit te halen. Zeker in mindere tijden is dit enorm waardevol. Zorg dus dat je weet wat de sleutel tot jouw succes is en waarom. Daarmee maak je je ambitie en strategie concreet en haalbaar. Doe het ook niet alleen op basis van onderbuikgevoel maar fact-based. Dan kun je er echt wat mee.
Lees verder
Inbound marketing

Marketing Automation in B2B: Succesvol in 5 stappen

Marketeers willen met hun mooie merken zo veel mogelijk bereik creëren in hun markten. Daarvoor zetten veel van hen nog uitsluitend traditionele marketinginstrumenten in. Maar het publiek van vandaag is veeleisend, goed geïnformeerd en altijd online. Om hun publiek te blijven raken, maken veel van onze klanten de beweging van 'push' naar 'pull'. Aandacht verdienen  in plaats van aandacht kopen. Van 'outbound 'naar 'inbound'. Om deze verandering tot een succes te maken onderscheid ik 5 beheersbare stappen.
Lees verder
Marketingstrategie

Hoe branding en klantbeleving het verschil maken in de B2B markt

"Het is essentieel dat je de juiste mensen om je heen verzamelt. Want je medewerkers bepalen in hoge mate de kwaliteit die je aflevert en de klantbeleving die je biedt.” Een uitspraak van Basjan Faber, chief executive officer (CEO) bij maritiem ingenieursbureau C-Job Naval Architects. Hij is een ambitieuze ondernemer die heeft ingezien dat branding en klantbeleving ook in de business-to-business markt het verschil maken. Dit is een verhaal in twee delen over de redenen van de sterke groei van de bevlogen scheepsontwerpers. Dit is het tweede deel van een uitgebreid interview dat ook op CustomerTalk verscheen.
Lees verder
Inbound marketing

Boon Edam: klantfocus en voorspellend vermogen creëren met inbound marketing

Regelmatig spreek ik mensen over de veranderingen in de b2b-markt en de gewijzigde marketingaanpak bij bedrijven. Zo had ik een geanimeerd gesprek met marketingmanager Henk Goede van Boon Edam Nederland. Ook bij hen is de marketing de laatste jaren drastisch veranderd: steeds minder is traditionele reclame en steeds meer inbound marketing de drager van commercieel succes. Met de klant als absolute focus. 
Lees verder
Groei

Opdrachten krijgen door aanbevelingen en love letters van technische talenten

“Wanneer je de gezonde ambitie hebt om een succesvolle ondernemer te worden, dien je – zeker in business-to-business – over lef en intuïtie te beschikken. Er zijn genoeg bedrijven waar weinig verandert en weinig risico wordt genomen. Natuurlijk, er mislukt bij ons ook wel eens wat. Maar ga ervoor, geloof erin en blijf vooral volhouden.” Dit is een veelzeggende quote van Basjan Faber, chief executive officer bij maritiem ingenieursbureau C-Job Naval Architects. Hij is een ambitieuze ondernemer die heeft ingezien dat branding en klantbeleving ook in business-to-business (B2B) het verschil maken. Dit is een verhaal in twee delen over de redenen van de sterke groei van de bevlogen scheepsontwerpers. Dit is het eerste deel van een uitgebreid interview dat ook op CustomerTalk verscheen.
Lees verder