Blog

Markten veranderen in hoog tempo door innovatie, nieuwe kanalen en verdienmodellen. Wij zijn zeer goed op de hoogte van ontwikkelingen in de marketing. Maar we zijn wars van hypes en geloven dat menselijke behoeftes niet wezenlijk veranderen.

Wij scheiden het kaf van het koren en laten graag zien wat werkt in de B2B markt. Lees daarom geregeld ons blog en laat je inspireren en activeren.

Groei

Sound Business: een duurzame toekomst door menselijke groei

Financiële groei is in een tijd van grote maatschappelijke uitdagingen niet zo vanzelfsprekend. Denk aan de uitdagingen van veel ondernemers door het Corona virus op de korte termijn en het klimaat op de lange termijn. Toch nemen wij bij Sound Business zeker geen afscheid van groei. Onze visie wijkt af van de gangbare associatie met het woord. Ik neem jullie graag mee in hoe wij bij Sound Business naar groei kijken.
Lees verder
Persoonlijk

12,5 jaar ondernemer: mijn 3 lessen

1 februari 2024. Op die datum was ik precies 12,5 jaar fulltime ondernemer. Wat een lange periode is dat eigenlijk, wat een rollercoaster was het en wat heb ik veel geleerd. In deze laatste blog een drietal lessen die ik heb geleerd in die periode.
Lees verder
Persoonlijk

12,5 jaar ondernemer: hoe ik leerde ondernemen in loondienst verband

1 februari 2024. Op die datum was ik precies 12,5 jaar fulltime ondernemer. Wat een lange periode is dat eigenlijk, wat een rollercoaster was het en wat heb ik veel geleerd. Ik deel in deze blog hoe ik zelf ondernemer werd. In de laatste blog vertel ik wat mijn drie lessen zijn.
Lees verder
Persoonlijk

12,5 jaar ondernemer: hoe mijn enthousiasme over ondernemen ontstond

1 februari 2024. Op die datum was ik precies 12,5 jaar fulltime ondernemer. Wat een lange periode is dat eigenlijk, wat een rollercoaster was het en wat heb ik veel geleerd. Ik deel in deze blog hoe ik enthousiast over ondernemen werd. In twee andere blogs vertel ik hoe ik zelf ondernemer werd en wat mijn drie lessen zijn.
Lees verder
Impact

4 marketingprincipes om impact te maken

Gelukkig zie ik dat voor steeds meer ondernemers impact maken op een betere wereld belangrijker is dan alleen de focus op groeien en maximaal geld verdienen. Maar het kan prima samen gaan. Steeds meer bedrijven lossen met hun product of dienst een probleem op waar ze de wereld schoner of beter mee achter laten. Als je echt impact maakt kan je een markt veroveren of openbreken. Impact maken levert je een bloeiend bedrijf op waar klanten graag zaken mee doen en medewerkers graag werken. Dat gaat uiteraard niet vanzelf.
Lees verder
Impact

Waarom medemenselijk ondernemen de basis voor gezonde groei is

Deze uitdagende tijd vraagt om concrete oplossingen vanuit het bedrijfsleven. Wat mij betreft heeft het MKB daar een sleutelpositie in, met medemenselijk ondernemen als uitgangspunt. Deze blog is geïnspireerd door de paper van prof. dr. Harry Hummels “Mensen in Ketens - Welzijn en bloei van stakeholders in internationale bedrijven”.
Lees verder
Groei

Een manier van groeien die leuker is en minder kost

De meeste ondernemers willen groeien. Ook ik heb veel met groei. Maar hoe kun je in deze tijd met je MKB bedrijf kansen benutten voor groei? In deze blog vertel ik je meer over een aanpak voor groei die niet alleen leuker is, maar ook minder kost.
Lees verder
Impostersyndroom
Ondernemen

Help, ik heb last van het impostersyndroom!

‘Bescheidenheid siert de mens’. Of: ‘Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg’. Typisch Nederlandse uitspraken die hun weerslag hebben op alles wat we doen. Met als resultaat dat veel merken, websites en marketingboodschappen allesbehalve onderscheidend zijn. Zonde! Hoe komt dat, vraag ik me dan wel eens af. Nou, een van de oorzaken die ook ik herken, en die danig in de weg zit om groots en onderscheidend te denken is het impostersyndroom. Veel mensen lijden daar in meer of minder mate aan. Ook ondernemers en CEO’s.
Lees verder
Impact

Hoe menselijke B2B bedrijven impact maken

Mijn visie is dat maatschappelijke betrokkenheid een voorwaarde is voor bedrijven om succesvol te worden en te blijven. Menselijke en duurzame MKB bedrijven hebben de toekomst. In deze blog wil ik het hebben over de rol van de mens en dan in het bijzonder jouw medewerker.
Lees verder
Universal Analytics stopt per 1 juli 2023 Sound Business
Online marketing

1 juli 2023 stopt Google met Universal Analytics! Dat lijkt nog ver…

Google heeft onlangs aangekondigd dat zij hun dienst voor websitestatistieken Google Analytics, officieel Universal Analytics (UA), per 1 juli 2023 stoppen. De meeste MKB-ondernemers die regelmatig naar de statistieken van hun site kijken maken van UA gebruik. Dus wat betekent dit voor hen en welke maatregelen zijn nu al nodig? In een serie blogs bereid ik je voor op GA4, de opvolger van UA.
Lees verder
merkbelofte - soundbusiness.nl
Merk

Hoe een helder klantinzicht zorgt voor een sterk merk

Een merk hebben wij toch helemaal niet nodig in onze markt? Ik hoor het ondernemers in de B2B wel eens zeggen. De grap is dat de kracht van een sterk merk enorm is, in elke markt, maar zeker in markten waar de concurrentie steeds groter wordt.
Lees verder
soundcheck
Groei

Waarom een Soundcheck essentieel is

Toen ik mijn eerste podiumervaringen opdeed als drummer in een bandje, ik was net 15 jaar, kwam ik in aanraking met ‘Soundchecks’. Wat een sensatie; allemaal microfoons op en rond mijn drumkit en een grote monitorspeaker die op mij was gericht. Elk instrument werd versterkt om het grote publiek een goede livemuziek ervaring te bieden.
Lees verder