Over Betty Blocks
Voor bedrijven die snel willen inspelen op veranderingen biedt Betty Blocks business applicaties met een geweldige beleving die met hen meegroeien en het dagelijks werk leuker en eenvoudiger maken.
Betty Blocks zorgt door een slimme en verrassende werkwijze, dat bedrijven in 5 dagen een werkende eerste versie van een applicatie krijgen die cruciale processen naadloos ondersteunt.
Aanleiding
Betty Blocks stond in de schaduw van andere succesvolle Holder ondernemingen. De tijd is gekomen voor Betty Blocks om zelf de schijnwerpers op te zoeken. We hebben samen met gewerkt aan de voorbereiding van een marktintroductie en herpositionering van Holder’s innovatieve ‘Apps in de Cloud’ dochter.
Doelen en aanpak
Belangrijk doel van het traject is de ontwikkeling van een heldere en inspirerende marketingstrategie voor de komende 3 jaar; de fundering voor een succesvolle marktintroductie.
In een aantal workshops met de directie, de marketingmanager en salesmanager van Betty Blocks zijn strategische keuzes heroverwogen en zijn visie, missie, cultuur- en merkwaarden, positionering en merkbelofte aangescherpt.
Het onderscheidend vermogen van Betty Blocks hebben we zichtbaar gemaakt door de inzet van bijzondere verhalen over de oplossingen van Betty Blocks. Ook heeft Betty een eigen persoonlijkheid en stem gekregen die haar onderscheidt van vele “grijze muizen ICT producten”.
De keuze voor marketingkanalen en middelen hebben we gemaakt door de customer journey’s van de twee belangrijkste persona’s binnen de doelgroep van Betty Blocks centraal te stellen.
Belangrijk onderdeel is een concreet actieplan voor Betty Blocks met een uitwerking van kanalen en middelen. Hierbij staan een nieuwe en inspirerende website, e-mailmarketing, contentmarketing en social media centraal.
Onderdeel van het actieplan is een mediaplanning met conversie percentages gericht op het behalen van de salesdoelstellingen. Rode draad in de marketingstrategie is dat Betty Blocks door haar no-nonsense houding de gevestigde orde in de ICT sector wil opschudden.
Het team van Betty Blocks heeft bij de implementatie van het actieplan onder begeleiding van ons een aantal prikkelende en scherpe blogs geschreven waar PR mee is gegenereerd. Ook is actief onderzoek gedaan naar online zoekgedrag van de doelgroep door middel van Ad Words wat gediend heeft voor de aanscherping van de contentstrategie.
Resultaat: meer dan 8 nieuwe projecten binnen een jaar vanaf de start van ons project.
En hoe gaat het nu?
In 2024 is Betty Blocks een snel groeiend bedrijf, met heel veel behoefte aan personeel. Inmiddels is Betty Blocks zo succesvol dat de oorspronkelijke “moederorganisatie” Holder opgegaan is in Betty Blocks.
De software challenger is letterlijk bezig de wereld te veroveren en heeft kantoren in onder meer Duitsland, UK, USA, Japan, Zuid Afrika en Mexico. Haar hoofdvestiging heeft ze in een heel cool pand in Alkmaar. Nee, bewust niet Amsterdam. De Noord Hollandse nuchterheid heeft Betty Blocks nog steeds hoog in het vaandel.